SKRIVET: 2011-02-22, kl 21:15:29 | PUBLICERAT I: Novalie

Frågor och svar

Tänkte svara på några sånna här kuliga frågor! Enjoy :)


När fick du reda på att du va gravid?
Någon gång i början av maj 2009..
Vad blev reaktionen? Chockad! Grät och skrattade på samma gång, sen blev jag glad.
Var barnet planerat? Alltid välkommet <3
Hur var dina "40" veckor? Jätte bra förrutom ibörjan när jag spydde hela tiden
Fick du bristningar? Lite på magen
Hur många veckor och dagar gick du? 42+3
Hur mycket gick du upp i vikt? 22 tunga kilo
Vilken tid startade dina värkar? kl 18 den 27 februari
Gick ditt vatten? Nej, dom tog hål på hinnan inne på förlossningen
Vem hade du med dig på förlossningen? Min käresta
Hur var din förlossning? Lång och jobbig
Hur lång tid tog din förlossning? Ca 16 timmar

Ditt barn:
När var barnet planerat att komma?
11 februari
Vad trodde du det var för kön? En flicka
Blev det en tjej eller kille? Flicka såklart
När kom hon? 28 februari 18:12
Hur mycket vägde hon? 4245 gram
Hur lång va hon??
52 cm
Vad fick barnet för namn? Novalie Isabella Emilia
Vad har ditt barn för storlek på kläder nu? 74 mest
Sovtider? Sover middag en gång på eftermiddagen och lägger sig för natten ungefär kl19, sover hela natten..
Hur mycket väger ditt barn nu? Runt 10 kg
Det senaste utveckligen ditt barn gjort? Hon har tagit sitt första steg <3

Kläder och saker:
Vart köper du dina barnkläder?
Olika ställen, mycker på Hm, Lindex och Next.
Nått märke du föredrar? Zara har jätte fina barnkläder, men inte så ofta man är där
Senaste du inhandlade? Det var nog en kofta
Bästa leksaken ditt barn har? Hennes gåvagn
Någon sak du VERKLIGEN ska spara? Hmm, många saker :)


Om du fick välja:
Nytt eller begagnat?
Båda går bra
Napp eller snutte? Nappis

Du som förälder:
Trivs du med föräldrarollen?
Ja, passar mig perfekt!
Är du stolt över ditt barn? OM jag är.. :)
Hur ser dina matvanor ut? Hinner knappt äta om dagarna..
Stressar du mycket? Nej, försöker att inte göra det.
Hur ser dina sovtider ut? Jag är en nattuggla så jag sitter gärna uppe så länge som möjligt.
Vad gör du helst en fredag? Hemma och myser eller träffar goda vänner med god mat och vin :)
På vilket sett har du förändras? Har nog mognat lite mer
Vad är det första du tänker på när du vaknar? Vad klockan är?
Umgås du mycket med andra föräldrar? Jadå, har några kompisar som också fått barn.
Vad är bäst med att fått barn? Att vara det viktigaste i livet för dom! Och all kärlek till dom.
Och slutligen.. hinner du med "egen tid"? Jadå, när hon sover. Det räcker bra för mig!


Beccah

Ååh så skoj att läsa!! Får bebban låna?? Saknar dig gomman!! :) loove u puss



PUBLICERAT: 2011-02-22, 21:31:19 | URL: http://beccahz.blogg.se/
johanna

Ja vettskrämd är bara förnamnet :) Tack för idag! Får vi göra om tycker jag :)



PUBLICERAT: 2011-02-22, 22:03:56 | URL: http://growinglove.blogg.se/

KOMMENTERA DETTA INLÄGG:

NAMN Spara info?

E-POST (publiceras ej)

URL

Kommentar: